sesi menhabiskan gaji pertama

sesi menghabiskan duit gaji pertama bersama family. Hahaha. Of coz the first I will is give the money to my parents. Baru la dapat berkat gaji tuh. Muehehe.
*blanje family makan kat marybrown. =) tp x ckop korum. adek aku lagi 2 orang x balik. Adam n Amin

Tapi....

Gaji pertama aku diuji. Bile dan dimana aku dah plan bajet untuk hidup selama sebulan dengan gaji tuh. Dan dalam plan bajet aku tak termasuk untuk beli handphone baru. Maybe mase tuh si HTC nie ternampak senarai bajet aku. Dan handphone xdek dalam senarai plak tuh. Dye mula la buat perangai. Sekali handset aku jatuh. Tengah nak amek handset dari poket. Tibe tibe terlepasss. Berkecai~~~~~ dengan bateri bateri skali tercabut.


Aku diamkan aje. Perkare biase bagi aku bab bab handset jatuh nie. Aku x terpikir la pulak dye akan rosak seteruk teruknyer sampai aku terpakse carik pengganti lain. Malam tuh aku nak reload topup. Then suddenly the touch screen didn't work. Puas aku tekan kuat kuat. Tumbuk tumbuk sekali. On and Off. ON and OFF. Again and again.. arghhhhh!!!!!! Buat hal la pulak ko nih. Taw taw jek aku baru masok gaji. Haishhhh!!

nie handset aku yang jatuh T__T

Dan aku terpikir. Dye rosak sebab jatuh. So, maybe bile aku jatuhkan dye lagi sekali dye akan elok seperti biase. Hmm...ok. Let's have a try.

xpela. Tido la dulu. Maybe esok pagi dye elok la kot. huhuhu. Tapi langit x selalunye cerahh. huhu. Nak bermadah helah jap. Dan memang langit x cerah pon sampai esok pagi. Dye memang dah rosak. Terima lah kenyataan.

=) sedang menggodam handset baru.  =) sedang mengupdate bajet baru.

nie handset sementara yang ayah aku belikan
mak aku pon dapat handset baru gak td. 
beli 2 skali dapat murah
murah la cket
hahaha

nie handset mak aku
ayah suh beli yang touch screen mak xnak
sebab mak nak yang ade keypad gak
haha

hepi jek kan update bajet baru. Padahal baru beli handset baru. Sebab aku beruntung punya ayah yang memahami. hehehe. Ayah cakap ayah paham gaji pertama x selalunyer senang. Maklumlah baru permulaan hidup berdikari. So, ayah la yang membayar handset baru tuh.. Handset sementara jek. Sementara aku beli handset yang lebeh canggih. muahaha. Tapi ayah aku baru angkat iphone 4s. X sampai lagii. wuuuu. Ayah aku punyer lagi canggih. T__T.

iphone 4s 
aku cakap ngan ayah nak handset nih
tukar ngan handset aku
tapi bertuah untuk ayah aku dan malang bagi aku
handset yang ditempah belom sampai
T__T
selamat iphone 4s ayah dari dirembat anak dye


Kalo ikotkan hati aku..aku nak pakai jek handset lame nokia butterfly tuh. Tapi ayah cakap segan nnt orang tengok. huhu.

tajok atas lain. tapi isi banyak bercerita pasal handset. haha. layankan ajek perasaan tuh

Comments: 4

Tom said...

nak henp0n satu!!! >.< aaaa..tam0 kawannn..hukhuk..

hanis said...

beli la sndiri. hahha

Elle said...

belanja la wei...hahhaa..ko keje kat ne hah?? hp ko yg ayah ko beli tu cm hp ak je.hehehe..tggu time nak tukar baru la..

hanis said...

aku keje kat ampang park. ko manee?? time aku nak belanje ko xdek plak. hahaha. aku pakai no fon lame lagi. jangan segan silu contact la i~~ hahhaa