ofis baru


hai...dah berpindah ke ofis baru nyer pun.. ahaha. Dulu keje dekat Ampang Park. Setiap kali interview mesti diorang akan tanyer

"kenapa nak keluar"
"tempat keja dengan rumah jaohla.."
"oo...u duduk mana?"
"kota damansara"
"keja?"
"ampang park"
"huiihhh...jaohnyer. Dah la jemm kan"
"a'ah. Sebab tu la saya apply company nie. Dekat dengan rumah. *senyum senyum"

ahaha...normal jika kita tengah interview for the second job. Mostly akan tanya alasan kenapa nak keluar??. So alasan paling selamat aku cakap is distance. ahaha. Walopon tu adalah alasan ke-2 kenapa aku nak keluar dari company lama.

So, ofis baru nie memang lebeh dekat dengan rumah. Tak sampai 20 minit KALAU TAK JAMMMEDDD!! Tapi hari-hari aku amek mase hampir 45minit baru sampai ke ofis. And aku duduk dekat tingkat 18. hehe. Tepi tingkap. hehe lagi. Tiap-tiap pagi sampai ofis, letak beg..tengok luar. Pemandangan yang cantik. Ade padang golf. And aku boleh tengok highway yang jammed!! Pastu gelak sorang-sorang kat tingkap 'hahaha....padan muke korang jammedd. hahaha'

Sebelom balik..ape-ape budak2 ofis akan masok bilik aku. Tengok jamm ke x. Or ujan ke x. haha. Asal bunyi siren jek x kirela ambulans ke. police ke.aku mesti pegi jengah dekat tingkap. haha. Kelemahan duduk tepi tingkap. Xleh nak cocentrate!!.

So far selama di company baru aku rasa ok. Baru sebulan x boleh nak buat penilaian lagi. Sesama staff pon ade yang x kenal lg. Huehue.

so..harap yang terbaik lah untuk tahun nie. Bagi ade ongg!!!

p/s: sebenarnya post nie dah lame ade dalam draft. cume xnak post lagi sebab nak tunggu transfer gamba dalam handset. Semangat bawak charger pegi ofis. Ingatkan charger tuh boleh cabut usb, Tapii tapi.....aaaaaaa....tu charger org. aaaaaaaaaaa....aku kecewa. Post terus bia xdapat nak letak gamba pon.


Comments: 4

Tom said...

mane gamb0 nye??hahaha^^ wat la p0st psl FRIM plak :p

hanis said...

huhu...gamba dalam nset. kabel nak cucuk usb xde. sy g bawak charger. pandai sangat. huhu

Elle said...

ko dpt kat kje kat ne??

hanis said...

aku dapat kat phileo damansara. dekat cket ngan umah aku.