checklist :D

Salam, hai,, 

Dah masok ari ke bape ek kite pose? 15 eh? ye kott..15 aa tuh. Arini ari rabu. Jumaat ni Nuzul Quran 17 ramadan. CUTIII!! Boleh balik rumah. Buke ngan family. =D

Sejak pose ni aku x pegi dah TPM. So aku stay jek kat main office kat Damansara ni. Memang syokk abes. Malas nak travel hari hari. Penat tuh walopon ade driver tolong amek n hantar. Hahaha. Tapi sebab utamanyer sebab aku xnak naik ngan pakcik driver tuh. Suke cakap bukan bukan. And terlalu yakin. Huhu. 

So sepanjang aku kat office ni aku dok training jak. Tapi xnak citer pasal traning. Kang meleret plak. Hahaha. Aku nak citer pasal mase mase lapang aku kat office ni ape aku dah buat. Haaaaa... Dulu kemain malas bile kene suruh. La ni..x pasal pasal. Kelam kabut sume. Baru ko taw. Haha


saje bagi tulisan kecik cinonet xnak bg korang bace. wahahahaa


Ha....tu la keje aku. Dok buat check list untuk wedding aku nanti. Sebabnyer aku tengah dok surver harga doorgift. Aku siap buat bajet mane yg paling murah. Hahaha. Tengah tengah buat tu la tetibe terpikir eh..ape lagi yg aku x buat eh? Tu yang kuar sume list tuh. Abes sume aku tulis. Dari makan, pelamin, hantaran, doorgift, baju, banyak lagi la. Huuhuhu.. And kat situ aku taw bape banyak lagi duet nak kene kuar. Even yang kecik kecik pon kene duet. Nak beli plastik pon duet. T__T

Tak kesah kalo orang nak cakap aku berkira.. tapi memang ye pon. Aku berkira. Aku berkira sebab aku pikir lepas kawen aku nak makan ape? nak duduk mane? tu sume lagila nak kene gune duet banyak banyak banyak banyak!. Deposit rumah bape plak. Xkan nak duduk aseng cam menyewa bujang bujang dulu. T__T


Sebab tu la aku cube cut cost yang mane boleh cut. 100 pon xpe. Memang sangat2 bermakna. Huhuhu. Aku dah kire kire *nampak sangat xdek keje. ahahaha  kalo nak sewa kat damansara ni paling murah RM1000 sebulan. Tu pon rumah kosong xdek barang. Nanti mesti ade deposit. 2 + 1 lagi. Total sume RM 3000 la paling busuk. Pastu nak kene beli barang cket. Cam bende bende basic dapur, katil, peti sejuk, pinggan mangkuk *ni boleh angkut dari umah mak cket kot. hahaha.   . Aku dah start garu kepale. Hahha

InsyaAllah aku boleh handle sume nih. =D nak buat bende baik. Banyak la dugaan nyer. Haha. Cume kene pandai nak handle. So dari skarang aku dah elakkan bende bende yang membazir n yang x perlu time kawen nnt. Cumenyer agak susah cket nak buat sebab halangan dari keluarga. Kang ade mule risau ape orang kate. Huhu. Hati orang tua nak kene jage jugak time nak kawen ni. Nak nak kalo ramai sedara. Lagi banyak hati nak kene jage  =D
 

ohhh....dah panjang melalut. Hahaha. Petang ni ade training. X boleh dah nak update blog. Setakat ni aku dah start buat cket cket sume bende list tuh. Hopefully sempat bile time masenyer nanti :D Ameeen :)


p/s: berkira tuh bukan x bg langsung. Cume aku try jimatkan tang mane yang  boleh jimat. Kalo dapat barang harge murah Alhamdulillah. :)


ok stop.
bye !



Comments: 1

Tom said...

hehehe.. jimat yek..aritu baru jek Hadramawt 2 kali. pastu Big Brothers plak. x termasuk KFC, Vevo, etc.. ahahaha :D