tazkirah jumaat

kite nie kalo nak hidup kene keje. Takkan nak duduk bawah ketiak mak ayah jek kott....sampai bile??? Diorang pon nak merase gak anak anak pulak tanggong diorang.  kan kan??

So, nak x nak kene keje. Nak kene carik duit buat makan. Tapikannn.........Bile dah dapat keje dah ade gaji,  banyak pulak komitmen menanti. Mule mule biasela. Dapat gaji mule la nak penohkan hajat yang dah lame tersimpan. Beli tu beli nie. Pikirkan mase depan memang dah lame merancang nak simpan. Kumpul duit. Dah berazam sebelom masok keje lagi. Tiap tiap bulan nak simpan duit. Tapi bile bukak buku 555, listkan senarai keperluan yang nak kene dibayar. Melayang dah sume angan angan nak beli tu beli nie. 

Hampir separuh gaji digunekan hanya untuk bayar komitmen yang wajib! Sewa umah Kete Makan Barang mandi Baju tu pon mujur la aku x kaki shopping. Cume kaki makan jek. Sebab tuh la gemok! haih. Tiap2 bulan g timbang berat x turun turun pon. Naik adelah! huhuhu..... 

HAHAHA. 
APE NIHHHH?????? 
Baru bulan pertame dah risau macam macam!!!! 

CHILLL LAAA!!!! 

Ape ape pon. Makin bertambah duit makin bertambah la komitmen. Tanggungjawab!. Mule la nak pakai kete besar! haaa...kan dah kene bayar duet kete plak. So same jek. hahaha. 

So,, ALL I CAN SAY IS....ENJOY YOUR LIFE! SELAGI ANDA MASIH HIDOP!! 
HAHAHA



*Buat sume keje biar ikhlass and feel it~~~. ececece. hahaha. 

p/s: Luahan hati x jadik sebab malas nak pikir! hahaha

Comments: 5

ciksukaberangan said...

HAHA. camtu pula ye? hhmm.. takotla nak keje dpat byk duit ^_^''

hanis said...

kalo duduk ngan family x rase sangat. kalo dah berdikari sume nk kene beli sndir. bayar rumah kete api air. huhu. belom lg beli belah. hahaha

ciksukaberangan said...

huhu. cmne la keadaan nnti duk sendiri :)

Tom said...

duit dtg & pergi..x pernah stay..s0,jgn pkir sgt..wat serabut jek.. j0m mekdi! haha^^

m&m's said...

hamboiiii. memang la datang dan pergi. tp bile dah pergi mane nak cekau balikk?? hahaha